Program Sessions

Size of posters

There is no requirement for the size of a poster.
The notice boards for the posters are all W: 147 cm x H: 117 cm.
However, there is room for larger posters than that, as the board itself is placed above the floor as well as it is possible to put two boards together to make room for large posters.
________________________________________________________________________

Day 1 - May 30, 13.00-14.30

   
     

Session A1 - English workshops

   
 Link Arrow Bør videnskabelig interesse og nysgerrighed skabes før universitetet? Jesper Jørgensen MKS
     
Link Arrow Shared text- and video annotation:  A resource for fostering student participation? Francesco Caviglia AU
Tom Kjærsgaard Gislev AU
Anders Hjortskov Larsen AU
     

Session A2 - Danish papers

   
Link Arrow ”Adgangsbilletten”: Hvordan reagerer studerende på krav om forberedelse? Kim Jesper Herrmann
Anna Bager-Elsborg
AU
AU
     
Link Arrow Studenterinvolvering via ressourcemæssig effektiv peer review i et obligatorisk kursus i fysikken i medicinsk billeddannelse Jens E. Wilhjelm
Sidsel-Marie Winther Prag
DTU
DTU
     
Link Arrow Når undervisning i digitale vidensmedier skal gøre en forskel  Trine Schreiber KU
     
Link Arrow To nye begreber for læsning Lina Katan KU
  Charlotte Andreas Baarts KU
     

Session A3 - Danish workshop

   
Link Arrow Viden om variationer mellem studerende, uddannelser og forventninger Tina Bering Keiding AU
Lars Ulriksen KU
Hanne Balsby Thingholm AU
     

Session A4 - Danish Workshop

   
     
Link Arrow Rådgivning om udvikling af undervisning på grundlag af fælles systematisk kursusevalueringer på Aarhus School of Business and Social Sciences Torben K. Jensen
Berit Lassesen
AU
AU
     

Session A5 - English workshop

   

Link Arrow Co-creating intercultural learning in international programs

Stacey M. Cozart
Anne Skov Jensen
Donna-Marie St Claire Jørgensen
Joyce Kling
Christine Svop
Donna Hurford

AU
SDU
SDU

KU
AU
SDU

     

__________________________________________________________________

   

Day 1 - May 30, 16.00-16.45

   
     

Session B1 - English papers

   
Link Arrow ‘When you win, I lose’: Reflections from the field of compulsory
teaching development in Higher Education 
Eva Bendix Petersen  RUC
     
Link Arrow Tutorials' in the reform-ridden mass university. Reflections on a desperate attempt Jakob Krause-Jensen AU
     

Session B2 - Danish papers

   
Link Arrow Teorier og realiteter i pædagogisk kompetenceudvikling blandt universitetsundervisere Mette Krogh Christensen
Bente Vigh Malling
AU
AU
     
Link Arrow Universiteternes data om studerende og pædagogiske forhold Thomas Harboe KU
     

Session B3 - English posters

   

Link Arrow Co-created digital learning environment        

Christina Juul Jensen KU
Lise Stenbæk KU
     
Link Arrow Educational Quality at Universities for inclusive international Programmes  Karen M. Lauridsen  AU
Stacey M. Cozart  AU
Joyce Kling KU
     
Link Arrow Laboratory teaching – a course design improving co-creation among student peers  Cita Nørgård SDU
Peter Bollen SDU
     
Link Arrow Students’ as co-creators of research. Reflections on a recent experience Lotte O'Neill SDU
     
Link Arrow Negotiating multiple roles: A methodological framework for the co-creation of data in elite interviews in Higher Education Research Tine Wirenfeldt SDU/ METoDo
     

Session B4 - Danish workshop

   
Peer Assessment i praksis - Hvordan skabes kvalitet i feedback og den studerendes læreproces? Anne Kirkegaard
Mikkel Hvidtfeldt Andersen
Janne Saltoft Hansen
Lisa Gregersen Østergaard
Ulla Bergen

KU
ITU
AU
AU
CBS

     
 __________________________________________________________________    

Day 2 - May 31, 8.30-10.00                                  

   
     

Session C1 - English workshop

 
Link Arrow Danish as a second language in academia – giving voice to dilemmas behind the label (90 minutes) Anne Holmen
Sanne Larsen
UCPH
UCPH
     

Session C2 - Danish papers

   
Link Arrow Med MOOCs som case: studerendes videnskabelige processer og produkter i undervisningsbaserede forskningskollektiver  Rikke Toft Nørgård
Kim Haagen Mathiesen
AU
AU 
     
Link Arrow Online dialogisk kollektiv vejledning: studerende som med-vejledere Rikke Toft Nørgård AU
Søren Smedegaard Bengtsen  AU
Mads Bønlykke Pedersen AU
     
Link Arrow Disciplinære opfattelser af studerendes rolle og ansvar  – et benspænd
for samskabelse?
Anna Bager-Elsborg AU
     
Link Arrow Studerendes perspektiv på forskningsbaseret undervisning – og undervisernes modeller Camilla Østerberg Rump
Dorte Christiansen Elmeskov
KU
KU
     

Session C3 - Danish posters

   
Link Arrow Kortlægning af adjunktuddannelserne på danske universiteter Eva Bendix Petersen  RUC
Lone Krogh AAU
Jens Tofteskov CBS
     
Link Arrow Peer feedback: Instruktion og træning før vi slipper de studerende løs Helle Hvass AU
Stine Heger AU
   
Link Arrow Digital reflektionsportfolio og peer to peer feedback Jesper Bahrenscheer
Ditte Jacobsen
Professionshøjskolen Metropol
Professionshøjskolen Metropol
     
Link Arrow Studerende som co-creators af en kogebog med skjult fokus på fastholdelse og øget studieintensitet Line Palle Andersen  Professionshøjskolen Metropol
     
Link Arrow Semesterstarts camp for bachelorprojektskrivere  Hanne Nexø Jensen KU
     
Link Arrow Akademisk skrivekompetence i praksis – forpligtelse på formidling af
ny viden eller reproduktion af kendt viden?
Judith Hjelm KU
     
Link Arrow Forskende læring og innovation på jurastudiet: UCPH Fiscal Relations Law Journal  Karina Kim Egholm Elgaard KU
Maiken Stensgaard Hølmkjær KU
Werner Schäfke KU
Bente Kristiansen KU
     

Session C4 - English free format

   
Link Arrow Designing teaching in co-creative processes with students  Lone Krogh Kjær-Rasmussen
Ann-Merete Iversen
Anni Stavnskær Pedersen
Annie Aarup Jensen
AAU
University College Nord
University College Nord
AAU

     

Session C5 - Danish workshop

   
Link Arrow CoNavigator - Navigering i tværfaglige fællesskaber og kontekster

Katrine Lindvig
Line Hillersdal
David B. Earle

 

KU
KU
Braintrust
     
 __________________________________________________________________    

Day 2 - May 31, 13.00-14.30

   
     

Session D1 - English papers

   
Link Arrow Courses as research projects and students in the role as researchers.
A case study
Kjetil Sandvik KU
     
Link Arrow Students as active co-creators in an online learning environment Jørgen Lerche Nielsen RUC
Lars Birch Andreasen AAU
     
Link Arrow Analysis of formative feedback: Form and effect  Marianne Ellegaard KU
Linn Damsgaard  KU
Jesper Bruun KU
Bjørn Friis Johanssen  KU
     
Link Arrow Peer feedback: Using diciplinary-specific teaching formats as "bridges" to enable student engagement Tine Wirenfeldt Jensen
Kathrina Dankl
SDU/METoDo
     

Session D2 - Danish papers

   
Link Arrow Tværfaglige aktiviteter i enkeltfaglige strukturer Katrine Lindvig KU
     
Link Arrow Det fælles eksperiment - Når forskere og studerende bedriver forskning sammen i åbne laboratorier Klaus Thestrup
Sarah Robinson
AU
     
Link Arrow Studerende som medskabere af medieøkologier Anders Hjortskov Larsen AU
Tom Gislev AU
     
Link Arrow Feedback er noget vi giver til hinanden: Udvikling af Praksis for Formativ Feedback på Kurset Almen Mikrobiologi Laura Mark Jensen KU
Marianne Ellegaard KU
Bjørn Friis Johannsen  KU
Mette Burmølle KU
     

Session D3 - Danish workshop

   
Link Arrow Bedømmelse af undervisningskompetencer på baggrund af undervisningsportfolio i forbindelse med stillingsansøgninger Sofie Kobayashi  KU
Frederik V. Christiansen  KU
Camilla Rump KU
Jens Dolin KU
Torben K. Jensen AU
Rie Troelsen SDU
     

Session D4 - Danish workshop

   
Link Arrow Inddragelse af studerende som medforskere – Hvordan? – Hvorfor? Søren Willert AAU
Hanne Dauer Keller AAU
Søren Frimann AAU