Program sessioner

     Dag 1 - 17. maj 

Kl. 10.40-12.20

Session A1: Digitale læringsteknologier

 
Link Arrow Online "Introduction to teaching and learning - InTeL" på Aarhus Universitet. Når data analytics møder virkeligheden.

Paper 01

Link Arrow Mindsker inddragelse af digital læringsteknologi frafald på universiteterne? Et systematisk review af 1483 studier.

Paper 02

Link Arrow Hvordan kan undervisergenererede data informere en strategisk satsning inden for digital læringsteknologi?

Paper 03

Link Arrow Hvad siger data om adjunkters undervisningsudfordringer og deres valg af undervisningsaktiviteter?

Poster 01

Session A2: Tests and prediction of student succes

 
Link Arrow Using a math test to predict engineering students' success. Paper 04

Link Arrow What can we learn from data about MMI raters' subjectivity when they make decisions about candidates' potential? Paper 05


Link Arrow Examining assumptions of multi-dimensionality in a multiple mini-interview. A factor analysis.  Paper 06

Link Arrow Screening for flawed multiple choice items before test administration or not? A generalizability study.  Poster 02

Session A3: Peer-feedback, der gør en forskel

 
Link Arrow Peer-feedback, der gør en forskel. Frit format 01

   

     Dag 1 - 17. maj

Kl. 15.15-17.00

Session B1: Registrering af undervisning og kvalifikationer

 
Link Arrow Registrering af undervisningsaktiviteter i PURE?

Paper 07
 
Link Arrow Kriterier for bedømmelse af undervisningsportfolio og undervisningskvalifikationer.

Paper 08
 
Link Arrow Er praksisnær pædagogisk kompetenceudvikling en mulighed når tid er en knap ressource?

Paper 09
 

Session B2: Hvilke data om de studerende bruger vi?

 
Link Arrow Fra information til beslutning inde i undervisningen. 
 
Paper 10 

Link Arrow Mellem angsten for plagiatanklager og kravet om selvstændighed. Uintenderede effekter af plagiatprogrammer.

Paper 11

Link Arrow Kan de nok? Kompetencevariation på en civilingeniøruddannelse baseret på data om de studerendes kursusvalg og karakterer. 

Paper 12 

Link Arrow Udvikling af studiekompetencer på Science and Technology: En model på fakultetsniveau for fagintegrerede forløb for 1. årsstuderende. 

Poster 04

Session B3: Løbende bedømmelse

 
Link Arrow Løbende bedømmelse - hvilke data kan forbedre de studerendes læring og vores undervisning?

Frit format 02
   

     Dag 2 - 18. maj 

Kl. 08.30-10.10 

Session C1: Økonomiske logikker i universitetspædagogik

 
Link Arrow Hvad er konsekvensen af Fremdriftsreformen for specialevejledning? 

Paper 13

Link Arrow Hvordan får man succes med Business Intelligence anvendt til data på danske universiteter? 

Paper 14
 
Link Arrow Transnational Alignment of English Competences (TAEC): From data to decisions about EMI lecturer language assessment and support.

Poster 03
Link Arrow Hvordan en forbedret præsentation af kvantitative evalueringsdata kan øge underviseres anvendelse af disse.

Poster 05

Session C2: Undervisningsevaluering - et spørgsmål om metode

 
Link Arrow 'Classroom walk-through' as a management approach.

Poster 06

Link Arrow Hvordan kan undervisningsevalueringer anvendes til udvikling? Universitetspædagogikum som case. 

Paper 15

Link Arrow Sådan opnår man høje svarprocenter: En undersøgelse af 335 undervisningsevalueringer. 

Paper 16

Session C3: Lykkes peer-feedback altid?

 
Link Arrow Lykkes peer-feedback altid? Fire perspektiver på et undervisningseksperiment på Jura.

Symposium 01

   

     Dag 2 - 18. maj  

Kl. 10.25-11.55 

Session D1: Vejledning 

 
Link Arrow Faglig feedback og kontinuitet i Kollektiv Akademisk Vejledning.

Paper 17

Link Arrow Fra pædagogisk supervision til dialogisk vejledning? 

Paper 18

Link Arrow Trives ph.d.-studerende bedre med en fast vejlederhånd? En undersøgelse af fagforskelle i styring og trivsel. 
  
Paper 19

Session D2: Frafald og fastholdelse 

 
Link Arrow Frafald, forudsigelighed og faglig identitet. 

Paper 20
 
Link Arrow Estimeret sandsynlighed for at bestå 1. studieår til tiden. 

Paper 21
 
Link Arrow Monitorering af frafald og frafaldsstuderende på Københavns Universitet.
 
Poster 07

Link Arrow Examining student perceptions of teaching and study environment systematically to initiate retention initiatives.
 
Paper 22

Link Arrow Feedback-projekt for 1. års studerende på Farmaceutuddannelsen. 

Poster 08

Session D3: Bevillingsreformens betydning 

 
Link Arrow Bevillingsreformens betydning for undervisning og undervisningsudvikling på danske universiteter. 

Frit format 03